Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Aarhus kommune – handleplan for kolonihaveområdet

tirsdag, 14. november 2017

Aarhus kommune er ved at udarbejde en handleplan for kolonihaveområdet, hvor der bl.a. laves tiltag mod helårbeboelse, overbebyggelse og prisudvikling og udarbejdes et udkast for ny lejekontrakt for kolonihaver på kommunal jord.

Handleplanen er pt. sendt i høring. Du kan læse mere om handleplanen, høringen og deadline for eventuelle høringsvar her (se bokse i højre side).

Bestyrelsen har ikke indsendt høringssvar, da handleplanen primært retter sig mod kolonihaver på kommunal jord, hvilket Haveforeningen Enghave ikke er.

Vh Bestyrelsen

Info. fra kassereren efter generalforsamling

fredag, 10. marts 2017

Kære medlem

Inden for den næste måned vil du modtage årets første opkrævning fra Haveforeningen Enghave.

På generalforsamlingen, søndag den 5. marts, blev det besluttet af ændre antallet af opkrævninger fra 2 til 4 årlige opkrævninger. Fremover vil opkrævningerne have forfald 15. februar, 15. maj, 15. august og 15. november. I år vil opkrævningerne for 15. februar og 15. maj blive opkrævet samlet, med forfald 15. april.

Ligeledes blev det besluttet at kloakopsparingen skal stige fra 2.000kr til 5.000kr årligt, dvs. du bliver opkrævet 2.500kr. i kloakopsparing sammen med havelejen den 15. april.

Referatet fra generalforsamlingen bliver udsendt snarest.

De bedste hilsner

Stefan Straarup
Kasserer

På vegne af
Haveforeningen Enghaves Bestyrelse

PS

Du kan selv logge ind på vores hjemmeside og se dine opkrævninger eller opdatere dine stamdata.
Log ind på Medlemslogin

Brand

søndag, 14. februar 2016

Natten til i dag har der været ild i et kolonihavehus i vores forening.

IMG_2883

Der var ingen i huset, så der er “kun” sket materielle skader.
Branden er nok startet pga. et tændt og glemt bloklys.

I nogle kolonihaveforeninger har foreningen en fælles forsikring for alle huse. Det har vi ikke i Enghave – Så se at få bestilt den brandforsikring !

Ved en brand er det vigtigt at få kontaktet 1-1-2 hurtigst muligt. Hjælpen skal gerne kunne nå frem hurtigt.
Derfor se at få klippet hækken ind
Det altså dumt hvis naboens hæk er for bred til at en brandbil kan komme frem hurtigt.

Er man vidne til en brand og ikke selv kan få fat på det uheldige medlem, må man gerne kontakte bestyrelsen. Så kan vi prøve at få fat på medlemmet.

IMG_0629Et andet problem er vores adresse. Hvad er vores adresse? Det staves jo på mange måder??

  • Havef. Enghave
  • Enhaven, Haveforening
  • Haveforening Enghave
  • Enghave
  • HF Enghave
  • Sikkert flere…
  • Eller skal man skrive St. Blichers Vej 42?

Jeg havde i dette tilfælde hvor de skal ind via p-pladsen nok valgt den sidste.

Bestyrelsen arbejder allerede på at få styr på vores adresse.
Så den på sigt kommer til at hede: “Haveforeningen Enghave” efterfulgt af have nr.
Bestyrelsen/Jesper

Indkaldelse til den årlige generalforsamling

lørdag, 6. februar 2016

Kære Enghavebeboer !

Du indkaldes hermed til den årlige generalforsamling i HF Enghave, der i år finder sted søndag den 6. marts fra kl. 14:30-18:00 (senest) på Åbyhøj Bibliotek.

På dette års generalforsamling skal vi bl.a. vende opsparing til kloakering samt stemme om muligheden for at bygge op til 50m2 i forlængelse af byrådets tilladelse til udvidelse.
Derudover skal vi finde to nye bestyrelsesmedlemmer til henholdsvis
kasserer og almindeligt bestyrelsesmedlem.

Vi håber derfor, at se så mange som muligt på dagen.

Dagsorden, regnskab, budget og balance er sendt på email eller med brev til dem der har valgt det.

 

Vi glæder os til at se dig den 6. marts på Åbyhøj Bibliotek.

De bedste hilsner
Bestyrelsen HF Enghave

Endnu ikke 50m² huse i Enghave

lørdag, 5. december 2015

Aarhus byråd har onsdag tilladt flere private og kommunale haveforeninger at ændre deres byggevedtægter til en husstørrelse fra max 40 m² til max 50 m².
Grunden hertil er et evt. muligt behov for tilbygning af badeværelse i forbindelse med kloakering.
Link til beslutning

En sådan byggeudvidelse er IKKE gældende i Haveforeningen Enghave, før vi eventuelt på en generalforsamling skulle vedtage nye retningslinjer i vores byggereglement.


Bestyrelsen påtænker at tage punktet med på dagsorden på Generalforsamlingen d. 6. marts, 2016.
Alle andre medlemmer har ligeledes mulighed for at indsende forslag til dagsorden omkring ændringer af byggereglementet.

Bestyrelsen

Dato for Generalforsamling 2016

fredag, 4. december 2015

I 2016 afholdes den årlige Generalforsamling i Haveforeningen Enghave

Søndag den. 6 marts kl 14:30
på Åbyhøj Bibliotek

Sæt Kryds I Kalenderen

Så sæt allerede nu kryds i din kalender.

Indkaldelse med dagsorden udsendes i februar.

Alle er velkomne til at komme med indkommende forslag, som skal sendes til bestyrelsen inden 1. februar

Tak for kolonihave sæsonen 2015

torsdag, 1. oktober 2015

Sommeren forbi

Det var så endnu en sommer i Enghave. Sommer og sommer… men selvom vejret nu er skønt er det blevet 1. oktober, som ifølge vores ordensregler betyder at sæsonen nu er slut.

Ude i virkeligheden (Aarhus Kommune) har man ændret på hvornår man må være i haverne.
Dette gælder ikke Enghave.

HUSK:
At flytte jeres adresse med hjem.
At betale vandregningen

OBS:
Vores skraldespande bliver tømt for sidste gang på mandag.
Vandet bliver lukket 1. december – men du skal selv “puste” dine rør ud.

Bestyrelsen

Vandregning 2015

mandag, 21. september 2015

Så er vandregningen landet i din mailboks/brevkasse, hvis du altså har haft et vandforbrug i år.

Husk at få den betale til tiden og hjælp derfor den gode kasserer bedst muligt.

Hvis der er problemer så send en email til thomas@hf-enghave.dk

Tak og god aften derude

mvh Thomas

Kassereren arbejder hårdt

Grøntcontainer & havevandring 2. 2015

tirsdag, 18. august 2015

Weekenden 5-6 september får vi igen en container til haveaffald.

Samme som sidst:
Har du rigtig meget haveaffald så vent til søndag og se om der er plads.
Ingen jord, sten, byggeaffald og bestyrelsesmedlemmer i containeren.
Hjælp med at hoppe og pakke containeren.

Onsdag den 9. september går bestyrelsen 2. havevandring.

Go’ have arbejdslyst
Bestyrelsen

have-affald

Udlejning ikke tilladt

fredag, 10. juli 2015

Vi minder fra bestyrelsen om, at det, iflg. lejekontrakt og haveforeningens egen beslutning i øvrigt, IKKE er tilladt at udleje haver.
Haverne må udlånes gratis til eventuelle sommervandere eller lign, men ikke udlejes via AirB&B eller andre udlejningsinstanser.

Længerevarende udlejning er heller ikke tilladt. Ved udlån af haver i længere tid vil bestyrelsen rette henvendelse til ejeren af kolonihaven og vudere om der er tale om udlejning. Ved tvivls spørgsmål vil sagen blive taget op på næstkomende generalforsamling.

Bestyrelsen

Grøntcontainer og havevandring

mandag, 15. juni 2015

Torsdag den 25. juni om eftermiddagen og aften går bestyrelsen årets første havevandring.

Derfor er der som før omtalt bestilt en container til haveaffald, som vil komme på fredag og afhentes igen næste mandag.

Det var en stor succes sidste år.
Alle var gode til at “pakke” containeren så der var plads til mest muligt og så endte der ingen cykler, batterier, gamle havemøbler, kolonihavehuse, gamle venner, trampoliner, biler osv. i containeren – Ja faktisk var der kun hækaffald, grene og ukrudt. Præcis som vi har betalt for.

Husk også at flest mulige skal have gavn af containeren, så har du flere trailerlæs med hækaffald og træer skal du vente og se om der er plads søndag eftermiddag. (med eller uden tømmermænd)

Go arbejdslyst og go’ fest
Bestyrelsen

hækklipning

Invitation til generalforsamling

mandag, 9. februar 2015

Nu er invitationen til årets generalforsamling sendt ud med email og med brev til dem der har ønsket dette.

Har du ikke modtaget nogen invitation bedes du kontakte vores kasserer Thomas: Thomas@HF-Enghave.dk

Vi i bestyrelsen håber at se jer Søndag den 8. marts kl 14 på Åbyhøj Bibliotek

Du må meget gerne tilmelde dig på Facebook, men det er ikke et krav.
https://www.facebook.com/groups/enghave/

Info om generalforsamling

fredag, 19. december 2014

Kære Enghavebeboer

Søndag den 8. marts 2015 indkalder bestyrelsen til den årlige generalforsamling for HF Enghave, så sæt allerede nu kryds i kalenderen. Det kommer til at foregå fra kl. 14:00-17:00 på Åbyhøj Bibliotek.

Vi forventer at kunne præsentere et nyt kontraktudspil fra Menighedsrådet, hvilket er et væsentligt punkt, der vil kræve det meste af tiden. Men du er selvfølgelig velkommen til at indsende punkter til afstemning/diskussion til dagsordenen (indsendes til lotte@hf-enghave.dk). Derudover har vi 3 bestyrelsesposter på valg (Formandsposten samt 2 almindelige bestyrelsesposter) foruden 2. suppleant, 2. revisor og revisorsuppleant. Så overvej, om du kunne have interesse i at indgå i bestyrelsesarbejdet for vores haveforening.

Vi fremsender den officielle invitation til + bilag senest en måned før generalforsamlingen finder sted.

De bedste hilsner og God Jul
Bestyrelsen i HF Enghave

Har du husket at betale vandregningen?

søndag, 26. oktober 2014

Kære Enghavebeboer

Blot til orientering – hvis du endnu ikke har betalt din vandregning for 2014, så skal du huske at få den betalt hurtigst muligt.

Desuden kommer der haveleje ud i starten af november.

Har du skiftet emailadresse eller postadresse, så kontakt Thomas kasserer hurtigst muligt (kasserer@hf-enghave.dk)

Tak.

Mvh bestyrelsen

Tak for denne sæson

onsdag, 1. oktober 2014

Det er blevet den 1. oktober og dermed også slut på 2014 sæsonen – selvom det er svært tro i dette milde vejr.

Husk at flytte din folkeregisteradresse hjem, hvis du har haft adresse i kolonihaven denne sommer.
Bestyrelsen vil tjekke op på at alle har fået flyttet deres adresse hjem denne vinter.

Skraldespandene bliver tømt for sidste gang på tirsdag og herefter skal du tage dit skrald med hjem.

Vandet bliver lukket 1. december,

Bestyrelsen ønsker alle et godt vinterhalvår 🙂