Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Havevandring og container til haveaffald

tirsdag, 3. juni 2014

Bestyrelsen går årets første havevandring onsdag den 2. juli fra kl 18.

Som noget nyt, vil der i år som et forsøg blive sat en stor container til grønt haveaffald på p-pladsen. Den vil komme i løbet af fredagen den 27. juni og blive hentet om mandagen den 30. juni.

Containeren er kun til hækafklip, grene, blade, græs, ukrudt osv. Ingen jord, ler eller sten.

God havearbejdslyst 😉

20140603-215606-78966897.jpg

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

lørdag, 31. maj 2014

Der er i dag udsendt indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling, som vil komme til at omhandle nyt om forhandlingerne med menighedsrådet, et nyt projekt (have nr 12) og kloakering.

Den ekstraordinær generalforsamling finder sted kl 13 i festteltet den 21. juni – det er samme dag som den årlige Sommerfest i Enghave.
Husk at tage stole med 🙂

Har du ikke modtaget nogen email bedes du kontakte vores kasserer Thomas: thomas@hf-enghave.dk

Bestyrelsen

Ang. møde med Menighedsrådet

lørdag, 17. maj 2014

Vi har netop forleden haft et møde med Menighedsrådet (MR), bl.a. angående deres utilfredshed over prisniveau samt helårsbeboelse i Enghave. Utilfredsheden resulterede som bekendt i en opfordring fra MRs side, til at vi meldte os ind i Kolonihaveforbundet, inden vi indleder årets forhandlinger om ny langtidskontrakt (jvf referat fra GF).
Der var en god tone på mødet, ligesom MR viste en vis forståelse for vores ønske om at forblive en selvstændig haveforening. Dog blev opfordringen til indmeldelse ikke taget af bordet, da de tilsyneladende stadig mener, at der bør tages initiativer til at begrænse helårsbeboelse.
Da vi ved, at usikkerheden lige nu påvirker verserende havesalgs-sager, ønsker vi snarest at diskutere sagen med alle medlemmer. Et medlemskab af Kolonihaveforbundt vil medføre skærpede regler omkring bebyggelse og beboelse samt prissættelse af huse efter faste vurderingsskemaer. Desuden er bestyrelsen pålagt at tage et vurderingskursus for at kunne varetage sidstnævnte.
Dette vil vi meget gerne undgå, så vi har i bestyrelsen talt om at imødekomme MR med et par nye initiativer for at forhindre dette drastiske skridt.
Derfor vil alle blive indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling d. 21.juni om eftermiddagen. Samme dag som sommerfesten, da vi denne dag har et stort telt at mødes i og mange alligevel er samlet.

Ps: Ved havesalg er vi som bestyrelse nødt til at oplyse købere om den nuværende situation. Vi beklager, at det går ud over sælgere for øjeblikket, men vi håber, at vi snart kan få skabt mere ro omkring situationen.

Venig hilsen Bestyrelsen

Angående de aktuelle kontraktforhandlinger med kirken

onsdag, 7. maj 2014

Meddelelse fra bestyrelsen:

Der hersker en del usikkerhed og rygter omkring haveforeningen p.t., da Menighedsrådet pr. mail har formuleret en utilfredshed med prisniveau og helårsbeboelse i Enghave og derfor foreslået at vi melder os ind i Kolonihaveforbundet. Dette ville i så fald medføre skærpede regler omkring bebyggelse og beboelse, samt at prissættelse af huse efter faste vurderingsskemaer. Mere information har vi ikke lige nu, men vi ved, at et medlemskab af Kolonihaveforbundet i andre haveforeninger ikke nødvendigvis retter op på disse to områder.

Det kan andre tiltag dog eventuelt gøre, så vi prøver ihærdigt at få et møde i stand med kirken snarest muligt for at finde frem til en fælles forståelse.

Vi vil naturligvis melde ud, når vi ved mere, ligesom vi vil indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvis der skal tages større fælles beslutninger.

Ved havesalg er vi som bestyrelse nødt til at oplyse købere om den nuværende situation. Alt andet ville ikke være anstændigt. Vi beklager, at det går ud over sælgere for øjeblikket, men vi gør vores bedste for at få Menighedsrådet i tale.

Bestyrelsen

Generalforsamling i morgen

lørdag, 5. april 2014

Jeg var 100% sikker på at jeg havde meldt tidspunktet for generalforsamlingen ud på hjemmesiden for længst.

Det er ikke sket og er en fejl jeg først i dag er blevet gjort opmærksom på.

Men alle har dog fået et indkaldelse og en dagsorden, på enten email eller brev.
Så det burde ikke være noget problem.
Opdatering: Ikke alle der har ønsket at få indkaldelsen på brev har modtaget den. Thomas kontakter dem i dag.

Vi har vigtige ting på dagsorden – så håber på et stort fremmøde.

Vi ses på Åbyhøj Bibliotek kl 12:00 i morgen !

Mvh
Jesper og resten af bestyrelsen

Havevandring på onsdag

fredag, 6. september 2013

Bestyrelsen går årets 2. havevandring tirsdag onsdag den 11. september fra kl 17.

Der skal aflæses vandforbrug, så vi skal ind i ALLE haver.
Så lås havelågen op og luk kamphunden ind 🙂

Din Bestyrelse

5 indbrud og 2 cykler

lørdag, 8. juni 2013

Der har været mindst 5 indbrud i haveforeningen i dag, lørdag, d. 8. juni og tirsdag d. 4. juni.

I dag blev to indbrudstyve (to unge fyre) skræmt væk og lod disse to cykler stå tilbage.
Er der nogen, der ejer dem?
I så fald kontakt bestyrelsen. De står p.t. låst sammen på p-pladsen.

Og en opfordring: hold godt øje med hinandens haver og råb til tyvene, at I har set dem.

Hvis I har haft indbrud eller indbrudsforsøg, meld det til politiet!
Politiet gider ikke at gå ind i sagen, før der har været adskillige anmeldelser.

Mvh
Bestyrelsen

1. havevandring i år

søndag, 2. juni 2013

Bestyrelsen har den store glæde at gå årets første havevandring torsdag den 4. juli fra kl 17:00

Som altid tjekker vi om haven lever op til vores ordensregler og om nyt byggeri lever op til vores byggereglement.

Husk at hvis du har lås på din havelåge, skal du have låst op.

Vi håber at se jer i haverne.

Grønne hilsner fra din bestyrelse

Møde med den nederste havegang

onsdag, 20. marts 2013

Haverne nr. 1 til nr. 16, lige og ulige numre indkaldes til møde 2. april kl 18:30 på Åby Bibliotek.
Menighedsrådet overvejer pt. om de vil inddrage nogle eller alle af haverne på det nederste gang til “kirkeligt formål”.
På mødet vil der blive orienteret om hvad vi ved, hvilke muligheder vi har og hvordan vi fremadrettet kan gribe situationen an.

Mvh
Bestyrelsen i HF Enghave

Den nederste havegang

torsdag, 29. november 2012

Til almindelig orientering:

Bestyrelsen er i øjeblikket ved at forhandle ny lejekontrakt med kirken, men henblik på at få lejekontrakten forlænget til længere end 2025.
Dette gør vi da haveforeningen eller den enkelte lejer muligvis skal ud at låne rigtig mange penge i forbindelse med kloakering.
Et sådan lån vil kræve en længere løbetid.
Beklageligvis og til stor overraskelse har menighedsrådet luftet tanken om at opsige kontrakten med den nederste havegang fra 1-13 (måske også nr 15) ulige numre.
De haver kan ifølge vores nuværende lejekontrakt opsiges uden varsling, modsat resten af haveforeningen der er bedre stillet og har 5 års opsigelse.
Derfor har bestyrelsen sendt brev og email til de berørte haver og indkaldt disse til møde den 10. december.
Vi ved p.t. ikke mere end dette lige nu, da sagen først bliver taget op af det nye menighedsråd sidst i januar.

Bestyrelsen

Info om generalforsamling for 2013

torsdag, 15. november 2012

Sted: Hovedbiblioteket, Mølleparken, i salen på 2. etage.
Dato: Mandag d. 11. marts, kl. 18.00 til senest 22.00

OBS: I indkaldelsen som alle har modtaget på mail eller brev står der fra 17:30 til 21:00.
Så kom absolut senest kl 18, så starter vi præcis 18:00 🙂

Der er store punkter på programmet i 2013, bl.a. omkring kloakering, opsparing til kloakering og fornyelse af lejekontrakt.

Mere detaljeret indkaldelse til generalforsamlingen sendes ud i starten af februar.

Husk at forslag til dagsorden derfor skal være bestyrelsen i hænde senest 1. februar.

Bestyrelsen

Har Du betalt din vandregning?

lørdag, 13. oktober 2012

I onsdags skulle dette åres vandregning have været betalt.

Desværre er der 26 (!) der stadig mangler at betale regningen.

Det er en frygtelig masse rykkere at sende ud…

Se derfor venligst at få betalt, så vores bogholder slipper for at sende rykkere ud.

Vandregning er nu sendt ud

torsdag, 27. september 2012

Nu har vores bogholder (Astrid) sendt mail ud til alle.
De få der ikke ønsker regningen på mail, vil i morgen modtage den med posten.
Har du ikke modtaget nogen email og ikke fået regningen med posten, bedes du kontakte kasseren.

Vandregningen er vedhæftet som PDF.

Regningen betales ved at overføre beløbet til haveforenings bank.
Konto nr finder du øverst til højre.
Skriv dit have nummer på overførelsen.

Der står på regningen hvad tal bestyrelsen aflæste da de sidst gik havevandring.
“Vandforbrug aflæst efterår 2012 XXX” hvor xxx er det tal der stod på vanduret.

Hvis du har mistanke til at regningen er forkert, bedes du før du kontakter kasseren, tjekke om bestyrelsen har læst det rigtige tal af og se hvad der stod på sidste års regning.

Kig venligst selv efter sidste års regning inden du spørger om kasseren kan finde den for dig 🙂

Husk at betale inden 10. oktober, da det er et stort og trælst arbejde at sende rykkere ud.

Bestyrelsen siger tak til Astrid for det store stykke arbejde.

2. havevandring og vandaflæsning

mandag, 3. september 2012

Bestyrelsen går årets 2. havevandring:

Mandag den 17. september fra kl 17.

Det er som altid vigtigt af vi har adgang til alle haver, især denne gang hvor vi også skal aflæse vand.

Hvis du er i tvivl om hvilke krav og regler der er til have og byggeri finder du vores ordensregler og byggereglement på hjemmesiden.

Grønne hilsner
Din Bestyrelse

Åben vandhane

søndag, 29. juli 2012

I går blev der sendt en sms ud til alle i HF Enghave om at vandet ville blive lukket, da det så ud som om et rør var sprunget på haveforeningens side af vanduret.
Det var dog ikke et rør der var sprunget men “bare” en vandhane der var åbnet for, hvor vandet så på mystisk vis løb under en hel have, uden denne have var blevet fugtig?
Vandet begyndte så at pible ud på “Kløvervej” uden man kunne se hvor det kom fra.

Hvorfor der var blevet åbnet for vandhanen og om det var hærværk eller bare et uheld vides ikke.

Men der har i de sidste par måneder være mindst 2 tilfælde hvor nogle er gået ind og har åbnet for vandet i en have.

PS.: Husk at haveforeningen skal have din nuværende adresse og telefonnummer.
Så har du flyttet eller fået nyt telefonnummer skal bestyrelsen have de nye kontakt oplysninger.