Bestyrelsesmøde 1/6-2025

Referat

Sted: Have nr. 6

1. Godkendelse af dagsorden

Evt. tilføjelser eller ændringer.

2. Godkendelse af referat fra sidste møde

Gennemgang og godkendelse.
Opfølgning på udestående punkter.

3. Meddelelser fra formanden

Information om korrespondance, møder, nyheder mv.
Der er personer der ønsker at komme på havekøbslisten, som ønsker at få kontaktinformation og pris på haver, der allerede er til salg. De henvises til hjemmesiden.

4. Økonomi

Status på regnskab og budget.
Intet nyt

Eventuelle større udgifter eller indkøb.
Kasser sender ud til alle udvalg, hvilken økonomi de disponerer over.

Status på kontingentindbetalinger.
Alle har betalt

5. Drift og vedligeholdelse

Vi ønsker at minde alle om at der højest må køres 10 km i bil på fællesveje. Det optimale vil være aluminium skilte med tilhørende stolper, hvilket samlet vil koste omkring 3.500-4000 kr. Da bestyrelsens rådighedsbeløb er brugt, vil bestyrelsen komme med forslag til næste generalforsamling.  Indtil da kan midlertidige skilte laves og der mindes hermed om, at køre forsigtigt på fællesveje. 

Fællesveje:
Kasser er i dialog med vejudvalg om vejhøvl mv.

Affaldsløsning:
Mulighed for deponi af risikoaffald er ved at blive etableret. Husk at sortere efter gældende regler så vi er sammen om at passe på vores miljø.

Eventuelle igangværende eller planlagte projekter.
De forskellige udvalg er i gang med deres respektive arbejde. 

6. Haveforeningens medlemmer

Henvendelser, klager eller ansøgninger.
Anvendelse af fælleshave:
Udvalg for anvendelse af fælleshaven arbejder med udkast til regler. Marie fra bestyrelsen tiltræder som repræsentant i udvalget og forespørgsler afgøres af udvalget.

Nye medlemmer og fraflytninger.
Kasser ser på skel mellem 2 kolonihaver, hvor der er brug for hjælp til en løsning.
Have 56 er solgt, men de nye er ikke flyttet ind endnu.

7. Arrangementer og aktiviteter

Planlægning af fællesdage, sociale arrangementer og generalforsamling.
Kalender er opdateret på foreningens hjemmeside. De forskellige udvalg er i gang med deres respektive arbejde.
De første 2 fælles arbejdsdage er nu afholdt med hyggeligt samvær og gode historier og fint arbejde. Fælles arbejdsdage er i juni, juli og august sidste søndag i måneden. Sidste arbejdsdag er søndag d. 21 september.
Alle dage starter vi kl. 10.00 og alle er velkommen.

8. Kommunikation og information

Status på hjemmeside, opslagstavler, nyhedsbreve mv.
Anne og Lotte  tager sig af at opdatere opslagstavlen. 

9. Eventuelt

Punkter uden beslutningsgrundlag.
Det anbefales, at vejudvalg også ser på fælles grusvej mod parkeringspladsen og taler med naboer om deres ønsker.
Kort diskussion, evt. til behandling på næste møde.

10. Næste møde

Dato og sted: Søndag 29. juni kl. 14.00


Referent: Henrik