Affaldssortering ♻️

15. marts 2024

Med forårets fuglekvidder er der også kommet nye skraldespande 🎉😎

Vi skal sortere mere og bedre af hensyn vores grønne og blå klode, så den ikke bliver grå og øde💙🌍💚

  • Det vigtigste her er at 🫘🍪🥩🍕🥗 madaffald sorteres for sig i grønne poser -altid i poser!!!
  • 🥻🧥🥋🧢🧦 tekstilaffald i gennemsigtige/røde poser -altid i poser!!!

Link: Sådan sorterer du dit affald

Vi har fået en konvolut til os alle med klistermærker til sorteringsspande og vejledning.
Vi har også fået en masse kasser med poser 5 grønne poseruller og 1 rød til hver have.

Jeg/vi har ikke helt fundet den bedste løsning for at uddele poser, men til GF kan I i hvert fald få jeres konvolut.

Skraldespandene er åbne og må lastes med skrald.
Men der er en enkelt restaffald, den i midten, som jeg har lagt et skilt ud på, da vi regner med at vi med sorteringen kan klare os med to restaffald. Så skån venligst den indtil videre.
Men skriv hvis der pludselig ikke er plads.

Vi glæder os til at møde så mange så muligt søndag til en hyggelig og god generalforsamling.

Kærligste skraldehilsener fra mig,
Anne i have 67 aka Pedel 🌱
pedel@hf-enghave.dk

 

Hent vejledning

Hent vejledning

Generalforsamling 2024

7. februar 2024

Generalforsamlingen finder i år sted søndag d. 17. marts kl 13-17.
På Åby Bibliotek

Indkaldelsen er den 16. februar sendt ud til alle medlemmer.

Har du set at haveforeningen har en egen kalender?
Se den her på vores hjemmeside
Du kan få alle begivenhederne med over i din egen kalender

 

Bestyrelsesmøde 14/1-2024

16. januar 2024

Referat

1. Velkommen: Henrik

2. Kloaklån – delindfrielses – gentagelse af tilbud:
Jørgen er i dialog med banken om mulighed for tilbagebetaling af resterende kloaklån for de haveejere, der endnu ikke har tilbagebetalt kloakgæld.
Der udarbejdes forslag til behandling på generalforsamling 2024.
Baggrunden for denne overvejelse er, at renten på lånet er steget så meget, at ca. 1/4 af udgifterne aktuelt er renteudgifter.

3. Mobilpay – oprettelse status:
Der er oprettet konto, som kan anvendes ved sociale begivenheder samt gebyr for at stå på havekøbsliste mv. i haveforeningen.

4. Ejendomsskat/Grundskyld – trussel – nye system:
Ejendomsskat/Grudskyld har ændret sig for haveforeningens område. Det er endnu uklart om dette får implikationer på vores samlede udgifter til kirken. Jørgen har kontaktet kirken og de er ved at undersøge dette.

5. Havesalg- liste interesserede – afgift 50kr – eller 100kr:
Det vedtages at det fremadrettet koster 100 kr. om året, at stå på listen.

6. Kloaktilslutning/godkendelse – status:
Bestyrelsen har forestået dialog med kloakmester og klarmelding af kloak i de enkelte haver. Dette forløb er nu afsluttet. Der er haver der har fået dispensation, grundet manglende vandtilslutning i hus.
Der er 4-6 haver, der fortsat står som uafsluttede ved kommunen. Kommunen følger op direkte med disse haver.

7. Udlejning – aktuel sag – opfølgning info:
Der forberedes forslag til generalforsamling 2024 der ønskes tilføjet vedtægter for haveforeningen, med henblik på at alle haveejere og bestyrelsen, har klare rammer for udlejning og konsekvenser for brud på regler.

8. Velkomstfolder – opdatering:
Marie og Anne ser på velkomstfolder.

9. Byggesager status:
Der er konstateret bebyggelse der overtræder gældende byggereglement, naboer er kontaktet og disse har accepteret at bebyggelsen først korrigeres, så gældende byggereglement overholdes, når ejer af haven sælger/fraflytter ejendommen.

Fremadrettet kan det ikke forventes, at korrektion af uretmæssig bebyggelse, kan udsættes til fraflytning/salg. Konstateres fremadrettet uretmæssig bebyggelse eller anden overtrædelse af byggereglement, skal det fjernes på bestyrelsens anmodning. Jf. Vedtægter og ordensregler.
Der forberedes forslag om paragraf 8 stk. 7 at ”ordensregler” ændres til ”ordensregler og byggereglement fremadrettet”

10. Grøntaffald – erfaring – fremtid:
Vi fortsætter fjernelse af grønt 2 gange om året med container.

11. Skraldeskur opdatering – fremtid:
Vi afventer kommunens regler for fremtidig affaldssortering. Tag fjernes. Ny løsning beskrives og vedtages af bestyrelsen, når nye regler for affaldssortering foreligger.

12. Vintervand – erfaring:
Ingen klager.

13. Hæk og græs:
Der nedsættes udvalg til generalforsamlingen.

14. Hækklipning ned til 2 meter:
I forbindelse med havevandring, ved hæk over 2 meter, får haveejer skriftlig advarsel. Er dette ikke udbedret ved næste havevandring får haveejer 2. skriftlig advarsel. En måned efter denne kontakter bestyrelsen gartner til udbedring. Udgifter til dette trækkes på haveejers haveleje.

15. Mødedatoer 2024
Vi aftaler fremadrettet første søndag i måneden: april, maj, juni, september og oktober.

16. Generalforsamling 2024
Orientering om forberedende arbejde

17. Aktiviteter i haveforeningen 2024
Fælleshaveudvalg – fortsætter
Aktivitetsudvalg – markedsdag, mosteridag og vis din have
Sommerfestudvalg – sommerfest
Hækudvalg – nyt udvalg
Fællesbyg – fortsætter

18. Eventuelt.
Intet nyt.

Sidste affaldstømning 2023

29. oktober 2023

Så nærmer vi os endnu et skarpt hjørn i forhold til at runde kolonihavesæson 2023 af, gå i vinterhi og glæde os til næste års fantastiske havesæson.

Nemlig sidste affaldstømning!

Det er onsdag d. 8. november. Et tidspunkt mellem 0600-1600, mere præcist kan det ikke angives.
Så hvis I alle kunne komme af med jeres sidste affald aftenen/dagen før, ville det være fantastisk.
Jeg kan nok først lukke affaldsøen af ca kl 16.

Gode efterårsønsker fra Anne, have 67:-)

Hækplantning i Fælleshaven

18. oktober 2023

Sidste omgang arbejdshygge i fælleshaven i år😊: hækplantning

Efter et år med store forandringer og første store etape af Fællesbyg i Fælleshaven er turen kommet til den nødvendige nabopleje, der ligger i at have gode hække omkring Fælleshaven. Derfor skal vi i weekenden 28.-29.10. klargøre jorden + plante nye hækplanter i skellene mellem fælleshaven og to af nabohaverne. Vi skal have nyplantet ca. 45 meter hæk.

Dette er jo en forudsætning for, at det kan være rart at være nabo til fælleshaven og Fællesbyg, så vi håber, at en god flok af jer vil give en hånd med, da fælleshaveudvalget jo bare består af almindelige kolonister med tynde arme, skadede rygge m.m. 😊. Så vi har brug for jeres assistance til at komme i mål med det gode naboskab og årets sidste fælles aktivitet❤️. Vi starter lørdag kl. 10 og håber jo, at vi faktisk kan nå i mål lørdag. Hvis ikke, så tager vi også søndagen i brug.

Lørdag d. 28.10 fra kl. 10-16.: vi henter et par trailerfulde kompost og graver ud/gør klar til plantning = det mere tunge arbejde – medbring dine egne yndlingsredskaber. Vi har lejet trailer til formålet. Måske vi også kommer i gang med at plante. Alle kan være med.

Søndag 29.10 fra kl. 10-?: vi planter de sidste hækplanter, hvis ikke vi er i mål lørdag.

Fælleshaveudvalget sørger for indkøb af planter og (Fællesbyg og Philip) har allerede gravet de gamle hækplanter op sammen med naboerne😊. Så kom glad! Medbring lidt mad selv. En kage vil nok også vække glæde osv.

Fælleshaven er jo – vores fælles have. Derfor er man også hjertelig velkommen til at bidrage med arbejde på et andet tidspunkt inden arbejdsweekenden. I så fald må man gerne lige kontakte Philip fra Fælleshaveudvalget på mobil 53146467, hvis det drejer sig som hækplantning/klargøring – vil man bare gerne hive lidt ukrudt op eller slå græsset på en solskinsdag, så gør man naturligvis bare det, når man synes😘.

Mange efterårshilsner og på hyggeligt gensyn den 28. og/eller 29.10.,

Fælleshaveudvalget (Tinne have 75, Marie 39, Philip 23, Tina 27 og Heidi 44)

Status på “bunken”

10. oktober 2023

Grøntbunken skulle den ikke være hentet allerede?

Kære alle

Undrer I jer også over at vores  midlertidige insekthotel stadig er placeret lige der hvor vores biler efterhånden gerne skulle kunne parkere?

Jeg skulle hilse fra Rentor og sige at der liiiige har været lidt panik på, da kranen gik i stykker igår. Den er på værksted og skulle gerne være klar i aften. Jeg har dog frabedt at der hentes grøntaffald efter mørkets frembrud, da vi ikke ønsker utilsigtede hændelser eller at biler uden moderne proportioner ved en fejl blev grabbet med.

Jeg satser og holder øje med om det fordufter i morgen….

På forhånd tak for jeres tålmodighed og indspark. Alle, også dem, der ikke har nydt synet af bunken eller fundet glæde ved at ture rundt i kvarteret efter egnede p pladser, har formuleret sig venligt og iderigt. Og jeg satser på en sæson næste år med gnidningsfrit og fuldt tilfredstillende afhentning af grøntaffald både forsommer og efterår 😊

Vh Anne

PS til jer der har begrædt ikke at nå at komme af med det sidste, så er der fortsat et lille vindue åbent formentlig til i morgen

Info om “bunken”

5. oktober 2023

Som nogle måske har bemærket blev størstedelen (ifølge grab-manden, fra Rentor, nu er der også fuld åbenhed om firmavalget😉, var det faktisk størstedelen han tog med selv om den virkelig stadig er stor) af vores bunke afhentet i tirsdags.

Han kunne ikke have det hele og vi skal derfor have endnu en afhentning. Der er plads til lidt mere sagde han, derfor hentes resten af bunken mandag d.9.10. Så jer der mangler lidt kan måske nå det i weekenden. Men husk ikke alt for meget😉.

Vh Anne (67)
pedel@hf-enghave.dk

PS: som nævnt tidligere vil jeg evaluere og se om det er sådan vi skal gøre det fremover. Når regningen kommer, stikker jeg hovedet sammen med vores kasserer og tager stilling til det økonomiske aspekt.

Men derudover kan jeg indtil videre konkludere at en enkelt afhentning årligt i hvert fald ser ud til at betyde to læs, og så kan vi lige så godt dele det op med to årlige grøntaffalds afhentninger.

Der har været få men udelukkende positive tilbagemeldinger ift at have en bunke (vi mangler jo at se om der er et stort oprydningsarbejde bagefter).

Dvs indtil videre hvis økonomien bakker op er dette en acceptabel og måske bedre løsning, som jeg selv hælder til at foretrække.

Skriv endelig hvad I mener til mig. Og skulle I have lyst til en debat på Facebook så vid at jeg er udvidende herom og ikke har adgang hertil😎.

 

PPS: Til sidst vil jeg bare give lidt indspark til muligheder for at planlægge afhentning af grøntaffald anderledes.

Grabmanden fortalte at han kom i nogle haveforeninger/boligforeninger, hvor de havde en fast bunke og når den blev stor nok ringede de til ham. Der er nogle ulemper ved en mere eller mindre permanent bunke. Den ville tage en eller to p pladser, der kunne være rotte problemer og måske kunne der være dyr, der flyttede ind og blev taget med/dræbt (der har fx været nogle, der kunne være bekymrede for om nogle pindsvin lige nu overvejer at flytte ind og dermed miste deres bolig på mandag)

Personligt benytter jeg ikke at køre grøntaffald ud af haven (fraset invasive arter, padderokker og måske noget med torne). Vi kunne også overveje en løsning der nærmer sig denne tilgang lidt mere. Jeg skal dog med det samme bekende at jeg ikke har nogen holdning imod at køre grøntaffald væk. Det bruges vist ret godt til gas, kompost mm.

Haveaffald grabbes tirsdag

29. september 2023

Kære havefolk!

Der er vist ikke mange centimeters hæk over 2 m tilbage mod havegangene -i hvert fald ikke at dømme efter Bunkens på P pladsens størrelse. Vi er nogle enkelte der frygter for om der overhovedet er nogen steder at finde vinterbo for vores venner de små pindsvin… 🦔

Jeg der måtte have en sidste bunke til overs i haven kan endnu nå det, for bunken ligger og vokser (forhåbentlig kun meget langsomt og lidt) frem til tirsdag d.3.10 hvor den grabbes væk.

Jeg ved at nogle af jer synes den er stor og det er svært at finde p pladser. Så venligst, jer der fylder på husk at sikre jer at den kun vokser i højde og ikke bredde og længde! Det er alletiders chance for at have sjovt med at kravle rundt på en kæmpebune og træne balance og bare nyde der gode smukke efterårsvejr🥳🧠🍂🍁🍃💚🍄🌲🙋‍♂️💪

I må meget gerne når den er hentet komme med kommentarer til hvordan I synes det har fungeret. For det er jo en mere fleksibel løsning, hvor containere ikke skal skiftes ud løbende, med risiko for at der i mellemtiden bliver en bil parkeret på containerens plads mm.

Jeg er ikke selv hjemme tirsdag før om aftenen, så hvis der er en eller to venlige sjæle, der kan være til telefonisk rådighed så grab-manden kan kontakte os ved evt behov for hjælp ville det være skønt.

Vh Anne have 67

pedel@hf-enghave.dk

PS: essensen af ovenstående: haveaffald grabbes væk på tirsdag d.3.10. 😃

PPS: og husk nu vores gode venners vinterbolig🍂🦔🍁 Dem skal vi også have plads til, så hvis den ikke er klar, kan I sammensætte den perfekte bunke, der er masser af materiale at tage af -helt gratis☺️

Æblemostedage

26. september 2023

Sæt et stort ❌ i kalenderen -> d 7-8. oktober 🍎

🍏Vi afholder ÆBLEMOSTEdage i Fælleshaven, lørdag d. 7. og søndag d 8. oktober. Begge dage fra kl 12-16

Medbring alle dine æbler, og noget til at opbevare den færdige most i🪣🫙

Vi har lejet Jespers effektive vandtryks-æblemoster og pastorisering-gryde, samt medbringer nogle store baljer til vaskning af æblerne.

-> Vi smager på den færdige most (evt kåring af den bedste) 🥂
-> Tænder op i bålet og laver æblekage og pandekager over bål 🥮🥞
-> skære græskarhoveder 🎃 og byder efteråret velkommen.

Har du ingen æbler, så kom blot forbi til en hyggelig eftermiddag for små og store.

Vi glæder os til to dejlige ÆBLEMOSTEdage med jer 🍎🍎

Marie have 39

Bestyrelsesmøde 15/8-2023

22. august 2023

Referat

1. Velkommen – siden sidst

Vi har hat en god sommerfest, et godt vis din have og mange i haveforeningen. Der har også vært vekslende vejr og arbejde i fælleshaven.

2. Kloak godkendelse – status

Alle haver der kunne klargøres er klargjort og de haver der ikke kunne klargøres bliver orienteret om at de selv har ansvaret herfra.

3. Skorstensfejer – status

Vi har skiftet skorstensfejer. Den gamle skorstensfejer har ikke villet acceptere at vi har skiftet skorstens skorstensfejer. Det er dog vedtaget ved GF og har været gennem juridisk afdeling i kommunen og der er nu styr på det.

4. Affaldsskur / Ø – fremtid, sortering:

Vi afventer krav fra kommunen vedrørende affaldssortering og indretning. Aktuelle løsning moderniseres, når vi kender behov for ny organisering af affaldsskur. Anne finder ud af om vi skal gøre noget i indeværende år.

5. Info til havelejere – husk på E-mail

Al info af betydning skal ud på mail og på hjemmesiden: Vi ser på om vi kan lave opdateret fællesmail som alle haveejere kan bruge i foreningen. (Henrik ser på det).

Vi vil som bestyrelse gerne bakke op om økonomi til fællesaktiviteter som arbejdsdage mv.

6. Byggeret have

Byggesag bliver fremlagt for bestyrelsen. Bestyrelsen er optaget af at al bebyggelse skal overholde haveforeningens byggereglement. Bebyggelse der ikke er godkendt skriftligt, kan potentielt gå ud over fællesskabet, da der er stor offentlig bevågenhed på ulovligt byggeri i kolonihaver generelt.

Det præciseres at al byggeri i kolonihaven skal godkendes skriftligt jf. haveforeningens byggereglement. Hvis det fremadrettet konstateres at der foretages ulovlig bebyggelse, skal det fjernes og udgifter hertil, skal afholdes af kolonihaveejer.

I den konkrete sag, er der tale om manglende overholdelse af afstand til skel, hvilket bl.a. kan føre til øget brandfare mv. Den byggeansvarlige indgår i dialog med haveejer om acceptabel løsning.

7. Økonomi

Alt kører som det skal.

8. Fællesbyg

Arbejdsgruppen kontaktes mhp. om der er noget vi kan gøre.

9. Grøntcontainer/hække mv.

Der kommer grøntcontainer 18-24/9.

10. Udlejning

Der er konstateret udlejning i haveforeningen, bla. Via Airbnb, 2 år i træk, senest indeværende sæson. Det fremgår af haveforeningens ordensregler at haver ikke må udlejes.

Sagen bliver fremlagt for bestyrelsen. Bestyrelsen er optaget af at beboelse i kolonihaveforeningens boliger, skal overholde haveforeningens ordensregler. Udlejning af haver i haveforeningen, kan potentielt gå ud over fællesskabet, da udgangspunktet for fællesskabet i haveforeningen er, at ejere af de enkelte haver også er brugere af haverne og en del af fællesskabet i haveforeningen.

Bestyrelsen præciserer, at der ikke må foretages udlejning.

11. Eventuelt

Vejudvalg: Det forventes at man indeværende år vil foretage små reparationer og vente med større vejarbejde til næste år.

Bestyrelsen

Arbejdsdag i Fælleshaven søndag d. 27 august

18. august 2023

+ Tyvstart med fliser lørdag 26. august i Fællesbyg

Den sidste søndag i august, september og oktober afholdes der arbejdsdage i Fælleshaven.

På arbejdsdagen i august slår vi os sammen med byggeriet og får den sidste del af 1. etape af byggeprojeketet i Fælleshaven afsluttet.

Byggeprojektet kom rigtig, rigtig langt i arbejdsweekenden tilbage i juni. Apropos denne, så har vi i de to udvalg ikke fået sagt et kæmpe tak til alle, der deltog! Målt på antallet af tomme sodavandsdåser og det arbejde, man kan se, der er udført, var det virkelig en kraftpræstation. Der blev flyttet mange ton grus, sand, jord og fliser. Der blev målt op, lagt metervis af tomrør, vandrør, kloakrør m.m. og kørt jord og grene på genbrugspladsen i pendulfart. Og sidst, men ikke mindst, så fik vi snakket sammen på kryds og tværs. Vi havde en lige så hyggelig og effektiv dag i juli med at få reetableret bålpladsen og bygget kvashegn/insekthotel og luget hække. Også tusind tak til den lille, effektive og kreative skare der.

Vi mangler ikke så meget, før vi er i mål med 1. bygge-etape. Det sidste sand og stabilgrus skal fordeles og stampes. Fliserne skal lægges, og så skal vi have gravet de sidste meter vandrør ned til og i målerbrønden.

Vi tyvstarter derfor lørdag 26.8. kl. 10 med at arbejde på flisearealet. Kl. 12 vil der være sandwich. Vi lejer et afrettersæt og en pladevibratoer hele weekenden. Kom glad. Alle kan være med, selvom de ikke kan løfte fliser:)

Søndag bliver der, som Fælleshaveudvalget har annonceret, afholdt almindelig arbejdsdag. Her skal vi bla. fortsætte arbejdet med fliserne og andre små projekter i Fælleshaven: lugning, udjævning af jordbunker osv. Også her starter vi kl. 10 og får sandwich kl. 12

Fælleshaveudvalget og Fælleshusudvalget håber på at se jer den 26. og 27.8. 🙂

Sommerhilsner fra fælleshaveudvalget

30. juni 2023

Kære alle

Vi har i fælleshaveudvalget lagt kræfterne i at gøre klar til sæsonstart, sommerfest og i at få lagt lidt planer for haven rundt om vores fine fælles bygge/anlægsprojekt.

Først og fremmest tak til de frivillige kræfter, der har båret både koordinering, planlægning og ikke mindst udførelse af udgravning til kloak/vand m.m., planering/afretning, fragt af tunge fliser og sand i store mænger osv. Det ser så lovende ud😊
Vi ved, at der resterer forskellige opgaver, og der vil komme lille liste fra fællesbyg-udvalget med opgaver og måske forslag til datoer for de sidste ting.

Men i fælleshaveudvalget prøver vi samtidig at holde lidt fokus på, at haven er et fælles mødested både før, under og efter fællesbyg. Haven skal holdes i nobel stand, så de nærmeste naboer også kan være glade, om end de må bære lidt over pt. De havde hårde dage under gravearbejdet.
Derfor er der også fokus på hækbeplantning/renovering af hække over mod naboer i dette år + beskæring af træer, så fælleshaven ikke skygger urimeligt, og vi vil meget gerne snakke nærmere med alle naboer (Nynne, Frejdis og Tina) om ønsker til dette. Vi tager kontakt efter sommerferien😊 Sig endelig til, hvis I har input allerede.

Vi har planlagt nogle faste arbejdsdage i fælleshaven, hvor vi i skiftende opstillinger er til stede og tager fat på nogle af de ting, som står for, evt. sammen med byggeudvalget. De kommende datoer (søndage) er:

30. juli
27. august
24. september (beg. forberedelse af hækplantning)
29. oktober (hækbeplantning)

Derudover er der 7. oktober planlagt fælles ’Mostedag’ i fælleshaven.

De bedste hilsner,
Fælleshaveudvalget (Tinne 75, Heidi 44, Tina 27, Marie 39 og Philip 23)

Parkeringsmuligheder

9. juni 2023

Vores parkeringsplads er ofte fyldt helt op med biler.
Derfor bliver mange nød til at finde andre steder.
Men vi skal være obs., på at holde lovligt og ikke til gene for haveforeningens naboer.

Reglerne er bla. at man:

  • Skal holde 10 meter fra et kryds
  • Ikke må holde ud for en indkørsel, gælder begge sider af vejen.
  • Ikke må holde på grusvejen ind til vores parkeringsplads.

På kortet vises nogle anbefalet steder at holde, og nogle steder man ikke må

 

Herunder ses to “hilsener” fra de sidste to dage.
8. og 9. juni

Ræve og skraldeposer

4. juni 2023

Når nu vi har ræve her i kolo, kunne det være en god idé, IKKE at stille fyldte skraldeposer uden for sit hus natten over.
Det er ret træls at skulle samle udspredt mademballage, cigaretskodder m.m. op i sin have, efter at rævene har holdt picnic.

Skraldepose spredt ud i have

Skraldepose spredt ud i have

Hans have 35


Mere om Åbyhøj ræve:

https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/sko-forsvinder-i-stor-stil-i-aarhus

https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/kaeledyr-paa-stribe-forsvinder-det-er-makabert

https://stiften.dk/aarhus/johan-tager-imod-de-raserede-dyr-raeve-haerger-i-villakvarter-og-som-noget-nyt-gaar-de-ogsaa-efter-hunde-og-katte


En lille video af “vores” ræve.
Rævemor drikker vand i have 42, mens én af de tre hvalpe er i hopla.

Optaget af Jesper i have 42
Video d. 27. maj 2023

Fællesbyg i Fælleshaven lørdag 17.juni

19. maj 2023

Hyggelig arbejdsdag med FællesByg i Fælleshaven

Vi er nu klar til at tage det første spadestik i projektet med få bygget i Fælleshaven.

Det første trin er at få anlagt et stort fliseområde bagerst i haven.
Vi graver i samme omgang også kloak, el og vand ned.

Lørdag 17/6 starter vi fælles arbejdet op. Her skal vi:

  • Flytte fliser og have lagt dem.
  • Kørt jord(ler) væk og sand på.

Gravearbejdet gøres af Tommy med maskine 🙂

Er man til det knapt så tunge arbejde, er der også brug for jer!

  • Der er et par små projekter, der ikke kræver så meget fysik.
  • Desuden skal der også købes ind sandwich, laves kaffe og kage.

Har du erfaring med at lægge fliser eller kloakrør (skal efterfølgende godkendes af autoriseret kloakmester) må du gerne kontakte os i udvalget!
Hold dig ikke tilbage! – Vi har brug for nogen der har erfaring og som vil hundse rundt med os andre.

Program:
Kl 9:30 “Morgenkaffe” mm.
Kl 10:00 Klar, parat, start, Arbejdet fordeles
Kl 13:00 Frokost med sandwich
Kl 15:00 Kaffe og Kage

Medbring gerne trillebøre og skovl/spade.

Kan du ikke komme, men gerne vil låne din trillebøre ud, må du meget gerne stille den i Fælleshaven.

Du møder bare op – vi forventer ikke at du SKAL være der hele dagen – men du er velkommen…Vi bestiller pizza til aftensmad, til dem der har hjulpet i løbet af dagen

Vil man have morgenkaffe, skal man anmelde sin ankomst til os senest fredag
Det kan gøres via facebook begivenheden eller ved at sende en mail til byg@hf-enghave.dk eller sms til Ranatha på 60 64 14 04