Vi har en reol og et lille skab til overs kan afhentes i have 9.
Vh Robert og Solveig
Kære alle,
Angående vedtagelse af lovforslag L 214 om ændring af lov om kolonihaver:
Lotte har netop talt med miljø- og natur-styrelsen, som desværre slår fast, at det stadig er helt op til Menighedsrådet, hvordan de vil administrere deres grund og dermed vores haveforening. Om haven skal gøres til “varig have” er noget Menighedsrådet bestemmer. Det blander staten sig ikke i, – ellers ville det ifølge ministeriet være “et indgreb i ejendomsretten”.
Kirken fastsætter også lejen, som de vil og kan fortsat opsige os ifølge kontrakt (kun hvis de ønsker at sælge grunden fra, skal vi tilbydes den først).
Kort sagt: Øv.Lovændringen gavner os ikke, hverken i sagen om inddragelse af haver eller fastsættelse af leje.
Vh Bestyrelsen
Bestyrelsen har den store glæde at gå årets første havevandring torsdag den 4. juli fra kl 17:00
Som altid tjekker vi om haven lever op til vores ordensregler og om nyt byggeri lever op til vores byggereglement.
Husk at hvis du har lås på din havelåge, skal du have låst op.
Vi håber at se jer i haverne.
Grønne hilsner fra din bestyrelse
Alt er væk
Jeg har ryddet op og har derfor flg. i overskud:
Jeg vil helst afhænde ting til en, der vil betale helt eller delvis ved at tage en stor sæk have affald med til genbrugspladsen.
Venlig hilsen
Fie
Have nr. 3
Alt er væk
Hej alle haveglade mennesker
Glæder I jer til sommerfesten, som i år falder d. 13. juli?
Det gør vi i festudvalget. Vi planlægger en storm af en fest. Men vi mangler hjælpende hænder til at få det hele til at klappe. Hvem vil være med til at planlægge årets store begivenhed i vores haveforening, med sjove lege og kagekonkurrence om dagen og band, mad, auktion og bar om aftenen?
For at sommerfesten også bliver en fest for børnene, skal vi bruge nogle stykker, som går sammen og arrangerer lege i løbet af dagen. Det kan være skattejagt, boldspil, tovtrækning – kun fantasien sætter grænser! Og så selvfølgelig kagekonkurrencen, som er blevet en tradition her i foreningen!
For at festen ikke skal tørre ud, skal vi også have en eller flere baransvarlige, så vi kan slukke vores tørst i løbet af aftenen og natten. Det handler om at få købt øl og vin ind og finde folk som vil stå i baren i løbet af aftenen.
Hvem er frisk på disse poster? Giv endelig lyd – også hvis I har spørgsmål til noget.
Kontakt festudvalget: sommerfest(snabel-a)hf-enghave.dk
Hilsen festudvalget:
Cecilie nr 58
Katrine nr 45
Helene nr 4
Her er den lille folder som et udvalg fra de nederste haver har lavet til uddeling blandt Menighedsrådets medlemmer.
Tanken var at give Menighedsrådet et lille indblik i det liv der leves i Enghave – og ikke mindst på den nederste havegang., som Menighedsrådet overvejer at inddrage til kirkelige formål.
Samtidig var det vigtigt at fortælle Menighedsrådet hvor stor vores kærlighed er til vores haver fordi vi har historie og drømme her.
Menighedsrådet tog godt i mod folderen! Den er også fin 🙂
Står du og mangler jord til bede, krukker eller andet, så har jeg en hel masse, du/I er velkommen til at komme og hente kvit og frit.
Skriv eller ring på 42394976.
//Louise, have 82
Hej !
Kunne man være så heldig, at der er nogen, som har en pladevibrator, som jeg kan låne? (gerne i denne uge)
louisefhc@gmail.com
tlf.: 42 39 49 76.
Mvh. Louise, have 82
Haverne nr. 1 til nr. 16, lige og ulige numre indkaldes til møde 2. april kl 18:30 på Åby Bibliotek.
Menighedsrådet overvejer pt. om de vil inddrage nogle eller alle af haverne på det nederste gang til “kirkeligt formål”.
På mødet vil der blive orienteret om hvad vi ved, hvilke muligheder vi har og hvordan vi fremadrettet kan gribe situationen an.
Mvh
Bestyrelsen i HF Enghave
Til almindelig orientering:
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at forhandle ny lejekontrakt med kirken, men henblik på at få lejekontrakten forlænget til længere end 2025.
Dette gør vi da haveforeningen eller den enkelte lejer muligvis skal ud at låne rigtig mange penge i forbindelse med kloakering.
Et sådan lån vil kræve en længere løbetid.
Beklageligvis og til stor overraskelse har menighedsrådet luftet tanken om at opsige kontrakten med den nederste havegang fra 1-13 (måske også nr 15) ulige numre.
De haver kan ifølge vores nuværende lejekontrakt opsiges uden varsling, modsat resten af haveforeningen der er bedre stillet og har 5 års opsigelse.
Derfor har bestyrelsen sendt brev og email til de berørte haver og indkaldt disse til møde den 10. december.
Vi ved p.t. ikke mere end dette lige nu, da sagen først bliver taget op af det nye menighedsråd sidst i januar.
Bestyrelsen
I overmorgen (torsdag) er det absolut sidste chance for at lukke for vandet og puste rør ud, inden frosten kommer.
Der er blevet lavet denne fine guide til hvordan du kan gøre:
Guide Til Vandudluftning
Hvis du selv vil lave en “udluftnings-slange” kan slange i den rigtige tykkelse fås hos Jesper i nr 42.
Da glasset i vanduret kan gå i stykker er det vigtigt du lukker for den hane nede i brønden der er længst væk fra havegangen.
Hej allesammen!
Er der nogen, der kender én, der er interesseret i at lægge en terrasse (ca 10 kvm) til en overkommelig pris ?
Kontakt mig på mobil 42394976 eller på louisefhc@gmail.com.
Mvh. Louise have 82
Sted: Hovedbiblioteket, Mølleparken, i salen på 2. etage.
Dato: Mandag d. 11. marts, kl. 18.00 til senest 22.00
OBS: I indkaldelsen som alle har modtaget på mail eller brev står der fra 17:30 til 21:00.
Så kom absolut senest kl 18, så starter vi præcis 18:00 🙂
Der er store punkter på programmet i 2013, bl.a. omkring kloakering, opsparing til kloakering og fornyelse af lejekontrakt.
Mere detaljeret indkaldelse til generalforsamlingen sendes ud i starten af februar.
Husk at forslag til dagsorden derfor skal være bestyrelsen i hænde senest 1. februar.
Bestyrelsen
I onsdags skulle dette åres vandregning have været betalt.
Desværre er der 26 (!) der stadig mangler at betale regningen.
Det er en frygtelig masse rykkere at sende ud…
Se derfor venligst at få betalt, så vores bogholder slipper for at sende rykkere ud.
Nu har vores bogholder (Astrid) sendt mail ud til alle.
De få der ikke ønsker regningen på mail, vil i morgen modtage den med posten.
Har du ikke modtaget nogen email og ikke fået regningen med posten, bedes du kontakte kasseren.
Vandregningen er vedhæftet som PDF.
Regningen betales ved at overføre beløbet til haveforenings bank.
Konto nr finder du øverst til højre.
Skriv dit have nummer på overførelsen.
Der står på regningen hvad tal bestyrelsen aflæste da de sidst gik havevandring.
“Vandforbrug aflæst efterår 2012 XXX” hvor xxx er det tal der stod på vanduret.
Hvis du har mistanke til at regningen er forkert, bedes du før du kontakter kasseren, tjekke om bestyrelsen har læst det rigtige tal af og se hvad der stod på sidste års regning.
Kig venligst selv efter sidste års regning inden du spørger om kasseren kan finde den for dig 🙂
Husk at betale inden 10. oktober, da det er et stort og trælst arbejde at sende rykkere ud.
Bestyrelsen siger tak til Astrid for det store stykke arbejde.