Bestyrelsen går årets 2. havevandring tirsdag onsdag den 11. september fra kl 17.
Der skal aflæses vandforbrug, så vi skal ind i ALLE haver.
Så lås havelågen op og luk kamphunden ind 🙂
Din Bestyrelse
Bestyrelsen går årets 2. havevandring tirsdag onsdag den 11. september fra kl 17.
Der skal aflæses vandforbrug, så vi skal ind i ALLE haver.
Så lås havelågen op og luk kamphunden ind 🙂
Din Bestyrelse
Der har været mindst 5 indbrud i haveforeningen i dag, lørdag, d. 8. juni og tirsdag d. 4. juni.
I dag blev to indbrudstyve (to unge fyre) skræmt væk og lod disse to cykler stå tilbage.
Er der nogen, der ejer dem?
I så fald kontakt bestyrelsen. De står p.t. låst sammen på p-pladsen.
Og en opfordring: hold godt øje med hinandens haver og råb til tyvene, at I har set dem.
Hvis I har haft indbrud eller indbrudsforsøg, meld det til politiet!
Politiet gider ikke at gå ind i sagen, før der har været adskillige anmeldelser.
Mvh
Bestyrelsen
Bestyrelsen har den store glæde at gå årets første havevandring torsdag den 4. juli fra kl 17:00
Som altid tjekker vi om haven lever op til vores ordensregler og om nyt byggeri lever op til vores byggereglement.
Husk at hvis du har lås på din havelåge, skal du have låst op.
Vi håber at se jer i haverne.
Grønne hilsner fra din bestyrelse
Haverne nr. 1 til nr. 16, lige og ulige numre indkaldes til møde 2. april kl 18:30 på Åby Bibliotek.
Menighedsrådet overvejer pt. om de vil inddrage nogle eller alle af haverne på det nederste gang til “kirkeligt formål”.
På mødet vil der blive orienteret om hvad vi ved, hvilke muligheder vi har og hvordan vi fremadrettet kan gribe situationen an.
Mvh
Bestyrelsen i HF Enghave
Til almindelig orientering:
Bestyrelsen er i øjeblikket ved at forhandle ny lejekontrakt med kirken, men henblik på at få lejekontrakten forlænget til længere end 2025.
Dette gør vi da haveforeningen eller den enkelte lejer muligvis skal ud at låne rigtig mange penge i forbindelse med kloakering.
Et sådan lån vil kræve en længere løbetid.
Beklageligvis og til stor overraskelse har menighedsrådet luftet tanken om at opsige kontrakten med den nederste havegang fra 1-13 (måske også nr 15) ulige numre.
De haver kan ifølge vores nuværende lejekontrakt opsiges uden varsling, modsat resten af haveforeningen der er bedre stillet og har 5 års opsigelse.
Derfor har bestyrelsen sendt brev og email til de berørte haver og indkaldt disse til møde den 10. december.
Vi ved p.t. ikke mere end dette lige nu, da sagen først bliver taget op af det nye menighedsråd sidst i januar.
Bestyrelsen
Sted: Hovedbiblioteket, Mølleparken, i salen på 2. etage.
Dato: Mandag d. 11. marts, kl. 18.00 til senest 22.00
OBS: I indkaldelsen som alle har modtaget på mail eller brev står der fra 17:30 til 21:00.
Så kom absolut senest kl 18, så starter vi præcis 18:00 🙂
Der er store punkter på programmet i 2013, bl.a. omkring kloakering, opsparing til kloakering og fornyelse af lejekontrakt.
Mere detaljeret indkaldelse til generalforsamlingen sendes ud i starten af februar.
Husk at forslag til dagsorden derfor skal være bestyrelsen i hænde senest 1. februar.
Bestyrelsen
I onsdags skulle dette åres vandregning have været betalt.
Desværre er der 26 (!) der stadig mangler at betale regningen.
Det er en frygtelig masse rykkere at sende ud…
Se derfor venligst at få betalt, så vores bogholder slipper for at sende rykkere ud.
Nu har vores bogholder (Astrid) sendt mail ud til alle.
De få der ikke ønsker regningen på mail, vil i morgen modtage den med posten.
Har du ikke modtaget nogen email og ikke fået regningen med posten, bedes du kontakte kasseren.
Vandregningen er vedhæftet som PDF.
Regningen betales ved at overføre beløbet til haveforenings bank.
Konto nr finder du øverst til højre.
Skriv dit have nummer på overførelsen.
Der står på regningen hvad tal bestyrelsen aflæste da de sidst gik havevandring.
“Vandforbrug aflæst efterår 2012 XXX” hvor xxx er det tal der stod på vanduret.
Hvis du har mistanke til at regningen er forkert, bedes du før du kontakter kasseren, tjekke om bestyrelsen har læst det rigtige tal af og se hvad der stod på sidste års regning.
Kig venligst selv efter sidste års regning inden du spørger om kasseren kan finde den for dig 🙂
Husk at betale inden 10. oktober, da det er et stort og trælst arbejde at sende rykkere ud.
Bestyrelsen siger tak til Astrid for det store stykke arbejde.
Bestyrelsen går årets 2. havevandring:
Mandag den 17. september fra kl 17.
Det er som altid vigtigt af vi har adgang til alle haver, især denne gang hvor vi også skal aflæse vand.
Hvis du er i tvivl om hvilke krav og regler der er til have og byggeri finder du vores ordensregler og byggereglement på hjemmesiden.
Grønne hilsner
Din Bestyrelse
I går blev der sendt en sms ud til alle i HF Enghave om at vandet ville blive lukket, da det så ud som om et rør var sprunget på haveforeningens side af vanduret.
Det var dog ikke et rør der var sprunget men “bare” en vandhane der var åbnet for, hvor vandet så på mystisk vis løb under en hel have, uden denne have var blevet fugtig?
Vandet begyndte så at pible ud på “Kløvervej” uden man kunne se hvor det kom fra.
Hvorfor der var blevet åbnet for vandhanen og om det var hærværk eller bare et uheld vides ikke.
Men der har i de sidste par måneder være mindst 2 tilfælde hvor nogle er gået ind og har åbnet for vandet i en have.
PS.: Husk at haveforeningen skal have din nuværende adresse og telefonnummer.
Så har du flyttet eller fået nyt telefonnummer skal bestyrelsen have de nye kontakt oplysninger.
Bestyrelsen går åretes første havevandring tirsdag den 26 juni mellem klokken 17 og 21.
Vi kigger på om haverne holder sig inden for de rammer og krav som vores Byggereglement og vores Ordensregler stiller.
Det er typisk nybyggeri, hækken og ukrudt der bliver kigget på.
Vi håber at træffe jer i haverne, da det er lidt sjovere at få en snak med jer, i stedet for at give en skriftlig påtale.
Lørdag den 24. marts er der generalforsamling.
Indkaldelse er sendt ud på mail og med post til dem der ønsker dette.
Punkt 7 på dagsorden bortfalder, da forslaget ifølge folkeregisteret vil stride mod CPR-loven.
Vi har brug for hjælp til at sætte borde op og til at lave kaffe m.m. – så kom gerne i god tid.
Mvh
Bestyrelsen
Bestyrelsen går havevandring søndag den 28. august og starter kl 11.
Vi stater i nr 1 og når 84 og arbejder os ind mod midten af haveforeningen.
På denne havevandring læser vi også vandure af.
Vi har efter sidste havevandring skrevet om for høje og brede hække, da der er rigtig mange hække der er over de tilladte 2 meter.
Ja, faktisk er hækkene nogle steder over 3 meter !
Så få nu klippet den hæk ned og også ind, så feks. en brandbil kan komme forbi.
Med venlig hilsen
Din bestyrelse
Til alle i Haveforeningen Enghave.
På havevandringen d. 19. juni bemærkede vi, at over halvdelen af alle haver har for høje eller for brede hække.
Hækkene må max være 2 meter høje (ved uenighed naboer imellem max 1,80 m).
Desuden skal de beskæres / klippes så meget i dybden, at de ikke rager ud og generer biler på grusvejene.
Vi vil gerne opfordre alle til snarest muligt at gøre noget ved dette.
Til orientering har hækkene godt af at blive beskåret langt ind til midten og blive luget for ukrudt i bunden, så de kan få nye kræfter og spire igen.
Mange steder i haveforeningen er hækkene over 80 år gamle.
Derfor skal hækkene passes meget, for at holde sig stærke nogle år endnu.
Venlig hilsen Bestyrelsen.