Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Nyhedsbrev nr. 1 – 2009

torsdag, 28. maj 2009

Kære allesammen

Dette er premieren på et nyt initiativ fra din ‘nye’ bestyrelse. Vi vil i løbet af sæsonen udsende nogle nyhedsbreve, hvor vi vil fortælle lidt om, hvad der rører sig i haveforeningen, oplyse om kommende arrangementer og havevandringer mm.
Hvis du gerne vil have noget med i næste nyhedsbrev, kan du sende en mail til Jens-Ole(snabel-a)HF-Enghave.dk

Referat fra generalforsamlingen
Referatet er sendt ud for ca. en måned siden, og skulle man mod forventning ikke have modtaget det endnu,  bedes man rette henvendelse til bestyrelsen.

Sommerfesten

Årets sommerfest bliver lørdag den 20. juni på parkeringspladsen, som vi plejer. Det bliver et brag af en fest med skattejagt, auktion, livemusik og meget mere. Der er sendt indbydelse ud pr. mail, til dem, som har ønsket dette. Resten har fået én i postkassen i haven. Man kan tilmelde sig til Pia på Pia(snabel-a)HF-Enghave.dk eller til Susanne i have 24. Der er tilmeldingsfrist søndag den 14. juni.
I forbindelse med den årlige sommerfest plejer der at blive opstillet en container til storskrald og lignende på parkeringspladsen. Vi har i år valgt at spare denne container væk og vil i stedet opfordre alle til at hjælpe hinanden med at komme af med affaldet – eventuelt ved at gå sammen om at leje en trailer. Nogen i foreningen har en fælles trailer, som kan lejes for kun 25 kr. ved henvendelse til Jesper i nr. 42 – husk at booke den i god tid.

Ændring i ordensreglerne

Vi har lavet følgende tilføjelse til vores ordensregler under beboelse:

‘Haverne må kun udlejes til haveforeningens medlemmer’

Ovenstående står allerede i vores lejekontrakt og altså nu også i ordensreglerne.

Parkering
Vi vil gerne minde om, at parkering foran affaldsøen (om tirsdagen) og på havegangene ikke er tilladt. Vi opfordrer desuden til at bruge parkeringspladsen ved Gammelgårdsskolen og kirken i weekenderne.
Herudover kan parkering på E. Bøghsvej (den lille stikvej ud til St. St. Blichersvej) være generende for nogle af beboerne dér. Tag venligst hensyn til dette.

Hærværk og indbrud
Enkelte haver har i løbet af det sidste stykke tid været udsat for en del hærværk og indbrud. Politiet har været ude at se på noget af det, og vi vil gerne opfordre til, at alle fremtidige tilfælde meldes til politiet. Bestyrelsen vil også meget gerne have besked herom, så vi kan skabe et overblik over omfanget.
Hvis man ser mystiske personer luske rundt herude, er det en god idé at henvende sig til dem og spørge, om man eventuelt kan hjælpe med noget.

Vejdag
Vejudvalget har indkaldt til vejdag søndag den 14. juni kl. 10:

‘Så er der vejdag og vi har brug for din hjælp. Vejene er hullede og lerede efter nedlægningen af vandrør, og det skal vi have gjort noget ved. Vejdagen starter kl. 10.00 på parkeringspladsen, og slutter når vi har fordelt alt gruset i huler i vejene. Medbring en skovl, en rive og evt. en trillebør til udlægning af grus. Vi lejer også en trailer til formålet.
Desuden er der brug for folk til at indkøbe eller lave frokost til de skovlende. Vel mødt.’

Vi håber, at rigtig mange vil møde op og hjælpe med genetableringen af vores veje.

Havevandring
Vi går årets første havevandring søndag den 7. juni fra ca. Kl. 11. Vi glæder os og håber, at mange af jer vil være i jeres haver den dag.

Mange sommerhilsner
Bestyrelsen

Modtag indkaldelse, referat & anden info på email

torsdag, 29. januar 2009

Kære Kolonister

Nu da indkaldelsen til generalforsamlingen snart skal sendes afsted, vil vi i bestyrelsen gerne sende denne ud som email til de som ønsker dette. Vi spare en hel del porto og en masse arbejdstid 🙂

Indtil videre har følgende haver skriftligt ønsket email-modellen: 

4, 13, 18, 22, 24, 39, 42, 43, 44, 46, 49, 52, 57, 68, 73, 76, 83 og 84

Hvis andre haver også vil modtage denne service, så send mig en mail hurtigst muligt på: Sarah(Snabel-A)HF-Enghave.dk og husk at oplyse jeres havenummer!

De vedhæftede dokumenter i de mails I modtager fra bestyrelsen vil være Word- eller PDF-filer.

Download Adobe-Reader:
http://www.adobe.com/dk/products/reader/

Med venlig hilsen

Sarah Straarup

Generalforsamling og indsendelse af forslag

tirsdag, 27. januar 2009

Kære alle

Som en lille reminder afholder vi årets generelforsamling søndag den 22. marts kl. 12 på Åby Bibliotek.

Forslag der ønskes taget op på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest den 1. februar (se vedtægterne § 4, Stk. 2).

Forslagene skal sendes til Hele-Bestyrelsen(Snabel-A)HF-Enghave.dk eller til Birgit Alsgaard Jensen, Sønder Ringgade 23, 2.tv, 8000 Århus C.

Vi håber at se mange fremmødte!

Bestyrelsen

Stor udskiftning i bestyrelsen

onsdag, 5. november 2008

Kære medlemmer.

Der er mange bestyrelses medlemmer der skal på valg til generalforsamlingen d. 22. marts. Der skal vælges 3 menige medlemmer, en forkvinde/mand, en suppleant og en revisor. Det er rigtig mange på en gang, og derfor opfordrer vi jer alle til at overveje om det ikke var noget for jer at stille op til bestyrelsen til marts.

Venlig hilsen bestyrelsen

Tildækning af vandbrønd

mandag, 13. oktober 2008

Kære alle sammen

Vi har nu i bestyrelsen været rundt og aflæse vandmålerne i de nye brønde og har i den forbindelse måtte konstantere, at brøndene flere steder har brug for lidt mere tildækning. Dette skyldes, at den øverste del af brøndene ikke er isolerede, hvilket vi først har erfaret for nylig. Derfor vil vi gerne bede jer sørge for, at jeres brønde er dækket med jord, sand eller lignende helt op til kanten (låget). Man kan eventuelt også putte lidt rockwool ned i selve brønden ovenpå på måleren, hvis man har en rest liggende.
Vi beklager denne ekstra udmelding på dette sene tidspunkt i sæsonen, men vi bare sande, at der er mange nye ting, vi skal være opmærksomme på i forbindelse med dette store projekt.

Vi vil gerne bede jer, at udføre ovenstående hurtigst muligt, så vi undgår frostsprængninger i det nye system. Vi vil i bestyrelsen følge op på de implicerede haver indenfor den næste måned.

På bestyrelsens vegne
Jens-Ole Kristensen

Tildækning af vandbrønde

fredag, 5. september 2008

Kære medlemmer.

Som skrevet i sidste indlæg er det vigtigt at vandbrøndene bliver dækket til inden frosten sætter ind. Hvis ikke kan hele vandsystemet nemlig få skader, og forsikringen dækker ikke skader, hvis de er forårsaget af, at en vandbrønd ikke er dækket til. Derfor har vi i bestyrelsen besluttet at hvis ikke, jer der mangler at dække jeres brønd til, har gjort det inden d. 1. oktober, bestiller vi en mand til at gøre det, på den pågældende haves regning.

Med venlig hilsen bestyrelsen.

Meddeleser fra bestyrelsen

søndag, 31. august 2008

1. Grusbunken på parkeringspladsen er kun til at fylde hullerne på vejene op med. Ikke til privat brug.

2. Hullerne rundt om vandbrøndene skal fyldes op med jord inden d. 1. oktober. Det er meget vigtigt, da vandsystemet ikke kan tåle at ligge frit, især ikke om vinteren.

3. Vi blev på generalforsamlingen enige om at have en dag her i efteråret, hvor vi skulle leje en æblemost presser og lave æblemost sammen. Ham der ville leje æblemost presseren er desværre flyttet. Er der en anden der kan leje en sådan? Hvis ja, så ring til Clea (24489579). Det ville være hyggeligt med en sådan dag – og godt at få brugt de mange, mange æbler!

4. Det er ikke tilladt at stille storskrald foran affaldsøen. Det bedes fjernes, og ikke gentaget. Det ser træls ud, at der altid står noget skrald der!

5. Blomster-/urtebedet på parkeringspladsen er blevet fjernet uden at hverken bestyrelsen eller generalforsamlingen blev spurgt om deres mening om den sag. Det er vi mange der er rigtig kede af, da vi var glade for det bed. Det gav pladsen lidt sjæl og hygge. Vi anmoder om ikke at tage sådan nogle drastiske beslutninger, og udføre dem, uden først at have talt med bestyrelsen derom.

6. Vi har lige gået havevandring og de fleste haver ser rigtig fine ud, men der er stadig mange der ikke luger, eller slår græs foran deres hæk. Det er vigtigt at I gør dette, og at I klipper hække, da det er vores “facade” udadtil og da Menighedsrådet af og til går tur heroppe for at e om vi nu holder haverne godt nok.

Med venlig hilsen bestyrelsen.

Havevandring på lørdag

mandag, 25. august 2008

Så er det tid til havevandring igen. Lørdag d. 30. august kommer vi rundt i haverne. Vi håber de fleste af jer har tid til at være i haverne. Hvis ikke, så husk at havelågen skal være åben.

Venlig hilsen bestyrelsen.

Havevandring

fredag, 22. august 2008

Bestyrelsen går havevandring lørdag d. 30 august og håber på at hilse på så mange som muligt.

Og beder alle om at holde deres haver åbne den dag.

Hilsen
Bestyrelsen

Skal der være sand rundt om vandrørerne?

mandag, 26. maj 2008

Igår til vand-festen havde vi en debat omkring hvorvidt det er et krav at der ligges sand rundt om vandrørerne og samlingerne. Jeg har i dag ringet rundt til nogle VVS-firmaer for at spørge hvad procedurerne og/eller kravene omrking dette er. Alle de VVS-mænd jeg har forhørt mig ved fortalte at der ikke er nogen procedure og/eller krav om at lægge sand rundt om rørerne og heller ikke rundt om samlingerne. Det eneste, man som VVS-mand skal være opmærksom på er at der ikke er store sten, der kan beskadige rørerne og samlingerne.

Konklusionen er således at arbejdet på dette punkt er blevet udført som det skal.

Med venlig hilsen Clea, Bestyrelsen.

Klager til VVS-firmaet

torsdag, 1. maj 2008

Vi har I bestyrelsen hørt en del klager rettet mod VVS-firmaet, bl.a. angående hække, der er blevet ødelagt. Vi har talt med Jørgen fra vand-udvalget, og han vil gerne stå for at lave en liste med alle de klager eller erstatningskrav der nu må være. Så hvis du har noget du gerne vil klage over, så send Jørgen en e-mail med klagen, som han så vil tilføje til listen. Jørgens e-mail adresse er jorgenkrage@hotmail.com

Venlig hilsen bestyrelsen.

Referat ude nu!

fredag, 28. marts 2008

Referatet fra årets generalforsamling er i dag blevet sendt afsted.

44 modtager det med posten og 39 har ønsket at modtage det på mail, det er dejligt da vi spare både tid og penge!

Et par stykker af de afsendte mails er kommet retur, og disse havelejere vil i stedet modtage referatet med brev snarest.

Send en mail til bestyrelsen, hvis det er din mailadresse det er kokset med.

Hvis du fremover ønsker at modtage al information fra bestyrelsen på mail, bedes du meddele os det på Mail til bestyrelse, også selv om du har tilmeldt dig referatet på mail.

(Vi spurgte kun om referatet på genneralforsamlingen, men burde have spurgt om I var interesseret i at modtage al skriftelig henvendelse fra bestyrelsen på mail.)

Vi håber alle vil nyde gennemlæsningen!

Venlige Forårs Hilsner

Bestyrelsen

Vores nye logo

onsdag, 12. marts 2008

Til gerneralforsamlingen fandt vi vinderen af logokonkurrencen, som blev Lotte i have nr 77.

Her er vores nye logo:

Logo

Referat på email

mandag, 10. marts 2008

Tak for en god gerneralforsamling i søndags.

Alle der mødte op fik tilbudet om at få referatet på email i stedet for brev.

Det var der rigtig mange der gerne ville have, derfor skal I der ikke var med til generalforsamlingen også have tilbudet.

Skriv til Mail til bestyrelse at du gerne vil have referatet fra generalforsamlingen på email.

Så spare vi porto, tid og miljø 🙂

Opdatering mandag aften:
Der er nu i alt 35 der har ønsket at få referatet på email.
Det betyder at foreningen spare mindst 220 kr i porto og oven i det kommer udgifterne til tryk, papir og konvoluter.

Du kan stadig nå at tilmelde dig !

Det vil blive skrevet her på siden, når referatet er sendt ud.
Lige nu er det ved at blive rettet af bestyrelsen.

HUSK kære medlemmer

mandag, 3. marts 2008

Generalforsamlingen på søndag kl 12 på Åby Bibliotek, og ikke mindst Logokonkurrencen hvor alle forslag er velkomne, både skidt og kanel.

Vi ser frem til mange fremmødte.

På gensyn

Bestyrelsen