Arkiv for kategorien ‘Bestyrelsen’

Ændring i bestyrelsen

tirsdag, 6. april 2021

Kære kolonister

Som informeret pr. mail er Nicolai Sandborg trådt ud af bestyrelsen, og dette er opdateret på hjemmesiden under Foreningen -> Bestyrelsen.

Vi ønsker alle Nicolai god vind fremover.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

 

Have nr. 81 til salg SOLGT

mandag, 8. februar 2021

Dejlig kolonihave i Åbyhøj sælges

Skøn oase tæt på Århus sælges. Her har du mulighed for at nyde forår, sommer og efterår i hyggelige, grønne omgivelser.

Haven er en meget solrig have på 540 m2 med frugttræer, bærplanter, smukke blomster og buske. Bagerst i haven står to højbede af lærketræ og et lille drivhus, hvor der er mulighed for at dyrke forskellige grøntsager.

Huset er 28 m2 stort med entré, lille badeværelse med toilet (træk og slip), fint spejl og flere nye opbevaringsskabe. Huset rummer endvidere lys stue med hyggelig sovekrog og køkken med rummelige skabe, nye hylder, gaskomfur og nyt køle-fryseskab fra 2020. Der er en velfungerende Morsø brændeovn, der nemt varmer huset op på kolde dage. Under halvtaget er der desuden en brusekabine, hvor vandet varmes op af en gasvandvarmer. Indenfor har huset nymalede hvide trævægge og -lofter.

Huset fik i 2015 nyt tag med ekstra isolering. I 2016 blev der bygget et 10 m2 stort skur.

I 2020 blev der sat nyt solcelleanlæg fra Vivaenergi på taget (fritidsanlæg 1.3-1.9KWH (230 / 2,4KW). Anlægget kan levere op 2000Wh i døgnet om sommeren. Man kan fx tilslutte følgende udstyr: kaffemaskine, støvsuger eller andre el-apparater under 2200W, 230V køleskab med kompressor (klasse A+ eller bedre), 5 elsparepærer, fladskærms-TV, 2x computer og flere opladere til mobiltelefoner.

Haven ligger bag Åbyhøj kirke i Haveforeningen Enghave. Enghave er ikke medlem af kolonihaveforbundet, hvilket giver større individuel frihed og et mindre omfattende regelsæt end andre foreninger. Det betyder bl.a., at brændeovn er tilladt, og at kolonihaverne bliver solgt til markedspris. Foreningen har en velfungerende bestyrelse, mange hyggelige fællesarrangementer i fælleshaven og rare og hjælpsomme beboere. Der er planlagt lovpligtig kloakering i hele foreningen i 2021.

Der betales pt. 5.000 kr. pr. år til kloakering og en årlig haveafgift på ca. 3.700 kr. plus vand https://www.hf-enghave.dk

Pris:

Kontakt: Anne-Mette
Mail: xx
Tlf: xx

Havevandring og grøntcontainer

tirsdag, 28. august 2018

Grundet den varme sommer og deraf sparsomme vækst i haverne, har vi valgt i år at have grøntcontainer og havevandring senere end vi plejer, for at vi alle kan få så meget udbytte af containeren som muligt.

Det betyder at vi får container fredag d. 21. september og weekenden over. Hvis der er behov for det, holder vi den nogle dage ind i den efterfølgende uge.

Vi går havevandring den efterfølgende weekend d. 29./30. september, hvor vi også læser vand af.

I hører fra os igen, når vi vi kommer lidt tættere på 🙂

Bedste hilsner
Bestyrelsen

Havevandring og grøntcontainer

torsdag, 14. juni 2018

Sæsonen er for alvor i fuld gang, og det betyder at det snart er tid til grøntcontainer og efterfølgenede havevandring.
Der kommer grøntcontainer på p-pladsen fredag d. 22. juni og står der weekenden over. Husk at den kun er til haveaffald og klip gerne store grene i mindre stykker, så der er plads til mest muligt.
Lørdag d. 30. juni kommer vi fra bestyrelsen en tur rundt i alle haver. Hvis du ikke er hjemme, så sørg for at vi har adgang til haven.

Vi vil især have fokus på at hækkene ikke er for brede og høje ( maks 2 meter)

Glade sommerhilnser
Bestyrelsen

Affaldssortering

torsdag, 26. april 2018

Nu er det blevet nemmere at sortere affald i Enghave.

I skraldeskuret er der nu, udover dagrenovation og pap/papircontainer kommet en container til plast, glas og metal.

Husk stadig at komme affaldet godt ud i siderne af containeren 🙂 De bliver hurtigt fyldte.

 

Ekstraordinær generalforsamling vedr. kloakering

fredag, 13. april 2018

Bestyrelsen og kloakeringsudvalget indkalder hermed til ekstraordinær generalforsamling vedr. kloakering
af HF Enghave.

Generalforsamlingen finder sted mandag den 30. april og vil denne gang foregå fra kl. 17.00 – 20.00 i sognegården, C.A. Thyregods Vej 47-49, 8230 Åbyhøj (der serveres sandwich/sodavand undervejs).

Vi opfordrer alle til at læse materialet der er sendt på mail igennem, og håber at se så mange som muligt på dagen.

Så sæt et x mandag d. 30. april
eller tryk her for at tilføje til din kalender

De bedste hilsner
Bestyrelsen & Kloakeringsudvalget

Aarhus kommune – handleplan for kolonihaveområdet

tirsdag, 14. november 2017

Aarhus kommune er ved at udarbejde en handleplan for kolonihaveområdet, hvor der bl.a. laves tiltag mod helårbeboelse, overbebyggelse og prisudvikling og udarbejdes et udkast for ny lejekontrakt for kolonihaver på kommunal jord.

Handleplanen er pt. sendt i høring. Du kan læse mere om handleplanen, høringen og deadline for eventuelle høringsvar her (se bokse i højre side).

Bestyrelsen har ikke indsendt høringssvar, da handleplanen primært retter sig mod kolonihaver på kommunal jord, hvilket Haveforeningen Enghave ikke er.

Vh Bestyrelsen

Info. fra kassereren efter generalforsamling

fredag, 10. marts 2017

Kære medlem

Inden for den næste måned vil du modtage årets første opkrævning fra Haveforeningen Enghave.

På generalforsamlingen, søndag den 5. marts, blev det besluttet af ændre antallet af opkrævninger fra 2 til 4 årlige opkrævninger. Fremover vil opkrævningerne have forfald 15. februar, 15. maj, 15. august og 15. november. I år vil opkrævningerne for 15. februar og 15. maj blive opkrævet samlet, med forfald 15. april.

Ligeledes blev det besluttet at kloakopsparingen skal stige fra 2.000kr til 5.000kr årligt, dvs. du bliver opkrævet 2.500kr. i kloakopsparing sammen med havelejen den 15. april.

Referatet fra generalforsamlingen bliver udsendt snarest.

De bedste hilsner

Stefan Straarup
Kasserer

På vegne af
Haveforeningen Enghaves Bestyrelse

PS

Du kan selv logge ind på vores hjemmeside og se dine opkrævninger eller opdatere dine stamdata.
Log ind på Medlemslogin

Brand

søndag, 14. februar 2016

Natten til i dag har der været ild i et kolonihavehus i vores forening.

IMG_2883

Der var ingen i huset, så der er “kun” sket materielle skader.
Branden er nok startet pga. et tændt og glemt bloklys.

I nogle kolonihaveforeninger har foreningen en fælles forsikring for alle huse. Det har vi ikke i Enghave – Så se at få bestilt den brandforsikring !

Ved en brand er det vigtigt at få kontaktet 1-1-2 hurtigst muligt. Hjælpen skal gerne kunne nå frem hurtigt.
Derfor se at få klippet hækken ind
Det altså dumt hvis naboens hæk er for bred til at en brandbil kan komme frem hurtigt.

Er man vidne til en brand og ikke selv kan få fat på det uheldige medlem, må man gerne kontakte bestyrelsen. Så kan vi prøve at få fat på medlemmet.

IMG_0629Et andet problem er vores adresse. Hvad er vores adresse? Det staves jo på mange måder??

  • Havef. Enghave
  • Enhaven, Haveforening
  • Haveforening Enghave
  • Enghave
  • HF Enghave
  • Sikkert flere…
  • Eller skal man skrive St. Blichers Vej 42?

Jeg havde i dette tilfælde hvor de skal ind via p-pladsen nok valgt den sidste.

Bestyrelsen arbejder allerede på at få styr på vores adresse.
Så den på sigt kommer til at hede: “Haveforeningen Enghave” efterfulgt af have nr.
Bestyrelsen/Jesper

Indkaldelse til den årlige generalforsamling

lørdag, 6. februar 2016

Kære Enghavebeboer !

Du indkaldes hermed til den årlige generalforsamling i HF Enghave, der i år finder sted søndag den 6. marts fra kl. 14:30-18:00 (senest) på Åbyhøj Bibliotek.

På dette års generalforsamling skal vi bl.a. vende opsparing til kloakering samt stemme om muligheden for at bygge op til 50m2 i forlængelse af byrådets tilladelse til udvidelse.
Derudover skal vi finde to nye bestyrelsesmedlemmer til henholdsvis
kasserer og almindeligt bestyrelsesmedlem.

Vi håber derfor, at se så mange som muligt på dagen.

Dagsorden, regnskab, budget og balance er sendt på email eller med brev til dem der har valgt det.

 

Vi glæder os til at se dig den 6. marts på Åbyhøj Bibliotek.

De bedste hilsner
Bestyrelsen HF Enghave

Endnu ikke 50m² huse i Enghave

lørdag, 5. december 2015

Aarhus byråd har onsdag tilladt flere private og kommunale haveforeninger at ændre deres byggevedtægter til en husstørrelse fra max 40 m² til max 50 m².
Grunden hertil er et evt. muligt behov for tilbygning af badeværelse i forbindelse med kloakering.
Link til beslutning

En sådan byggeudvidelse er IKKE gældende i Haveforeningen Enghave, før vi eventuelt på en generalforsamling skulle vedtage nye retningslinjer i vores byggereglement.


Bestyrelsen påtænker at tage punktet med på dagsorden på Generalforsamlingen d. 6. marts, 2016.
Alle andre medlemmer har ligeledes mulighed for at indsende forslag til dagsorden omkring ændringer af byggereglementet.

Bestyrelsen

Dato for Generalforsamling 2016

fredag, 4. december 2015

I 2016 afholdes den årlige Generalforsamling i Haveforeningen Enghave

Søndag den. 6 marts kl 14:30
på Åbyhøj Bibliotek

Sæt Kryds I Kalenderen

Så sæt allerede nu kryds i din kalender.

Indkaldelse med dagsorden udsendes i februar.

Alle er velkomne til at komme med indkommende forslag, som skal sendes til bestyrelsen inden 1. februar

Tak for kolonihave sæsonen 2015

torsdag, 1. oktober 2015

Sommeren forbi

Det var så endnu en sommer i Enghave. Sommer og sommer… men selvom vejret nu er skønt er det blevet 1. oktober, som ifølge vores ordensregler betyder at sæsonen nu er slut.

Ude i virkeligheden (Aarhus Kommune) har man ændret på hvornår man må være i haverne.
Dette gælder ikke Enghave.

HUSK:
At flytte jeres adresse med hjem.
At betale vandregningen

OBS:
Vores skraldespande bliver tømt for sidste gang på mandag.
Vandet bliver lukket 1. december – men du skal selv “puste” dine rør ud.

Bestyrelsen

Vandregning 2015

mandag, 21. september 2015

Så er vandregningen landet i din mailboks/brevkasse, hvis du altså har haft et vandforbrug i år.

Husk at få den betale til tiden og hjælp derfor den gode kasserer bedst muligt.

Hvis der er problemer så send en email til thomas@hf-enghave.dk

Tak og god aften derude

mvh Thomas

Kassereren arbejder hårdt

Grøntcontainer & havevandring 2. 2015

tirsdag, 18. august 2015

Weekenden 5-6 september får vi igen en container til haveaffald.

Samme som sidst:
Har du rigtig meget haveaffald så vent til søndag og se om der er plads.
Ingen jord, sten, byggeaffald og bestyrelsesmedlemmer i containeren.
Hjælp med at hoppe og pakke containeren.

Onsdag den 9. september går bestyrelsen 2. havevandring.

Go’ have arbejdslyst
Bestyrelsen

have-affald