Grøntcontainer og havevandring

15. juni 2015

Torsdag den 25. juni om eftermiddagen og aften går bestyrelsen årets første havevandring.

Derfor er der som før omtalt bestilt en container til haveaffald, som vil komme på fredag og afhentes igen næste mandag.

Det var en stor succes sidste år.
Alle var gode til at “pakke” containeren så der var plads til mest muligt og så endte der ingen cykler, batterier, gamle havemøbler, kolonihavehuse, gamle venner, trampoliner, biler osv. i containeren – Ja faktisk var der kun hækaffald, grene og ukrudt. Præcis som vi har betalt for.

Husk også at flest mulige skal have gavn af containeren, så har du flere trailerlæs med hækaffald og træer skal du vente og se om der er plads søndag eftermiddag. (med eller uden tømmermænd)

Go arbejdslyst og go’ fest
Bestyrelsen

hækklipning

Tilmelding til Sommerfesten 20 juni

2. juni 2015

Hej alle

Så er der invitation klar til årets sommerfest og vi lover jer, at det bliver en fantastisk dag med masser af aktivitet og festlig stemning.

Invitationen får I her og den bliver ligeledes lagt i jeres postkasser i løbet af denne weekend.

Tilmelding sker ved at udfylde og aflevere den tilmeldingsseddel som kommer i jeres postkasse eller ved at udfylde denne formular: https://podio.com/webforms/12527499/856159

SU: 13. juni

Festlige hilsner Sommerfestudvalget

Margrethe 27, Hans 35, Jesper 42, Christoffer 44, Jeppe 46

   
 

Download som PDF 

Storskrald

13. april 2015

Vi har vist aldrig brugt storskalds ordeningen i Enghave – selvom hvert medlem betaler for det.

Det er muligt at bestille hentning af storskrald på: https://nemaffald.aarhuskommune.dk/Storskrald/VaelgAfhentningsadresse

Du kan ikke få henttet:

  • bygge- og anlægsaffald, sanitet og køkkenelementer
  • døre og vinduer
  • haveaffald
  • skarpe genstande
  • husholdsningskemikalier og bekæmpelsesmidler
  • lysstofrør og energisparepærer
  • medicinrester – skal afleveres på apoteket
  • småt brændbart skal i dagrenovationsbeholderen
  • træpaller

Stil dit storskrald på p-pladsen ved containeren og i så kort tid som muligt.

Storskrald skilt

Kontraktudspillet er sendt ud til alle

25. februar 2015

I dag har Thomas på mail og brevpost (til de få der ønsker dette) sendt det kontraktudspil som menighedsrådet og bestyrelsen er blevet enige om.

Har du ikke modtaget nogen mail eller et brev så kontakt thomas@hf-enghave.dk

Vi håber på at I kan godkende den nye lejekontrakt på generalforsamlingen søndag den 8. marts.

Mvh
Bestyrelsen

Invitation til generalforsamling

9. februar 2015

Nu er invitationen til årets generalforsamling sendt ud med email og med brev til dem der har ønsket dette.

Har du ikke modtaget nogen invitation bedes du kontakte vores kasserer Thomas: Thomas@HF-Enghave.dk

Vi i bestyrelsen håber at se jer Søndag den 8. marts kl 14 på Åbyhøj Bibliotek

Du må meget gerne tilmelde dig på Facebook, men det er ikke et krav.
https://www.facebook.com/groups/enghave/

Info om generalforsamling

19. december 2014

Kære Enghavebeboer

Søndag den 8. marts 2015 indkalder bestyrelsen til den årlige generalforsamling for HF Enghave, så sæt allerede nu kryds i kalenderen. Det kommer til at foregå fra kl. 14:00-17:00 på Åbyhøj Bibliotek.

Vi forventer at kunne præsentere et nyt kontraktudspil fra Menighedsrådet, hvilket er et væsentligt punkt, der vil kræve det meste af tiden. Men du er selvfølgelig velkommen til at indsende punkter til afstemning/diskussion til dagsordenen (indsendes til lotte@hf-enghave.dk). Derudover har vi 3 bestyrelsesposter på valg (Formandsposten samt 2 almindelige bestyrelsesposter) foruden 2. suppleant, 2. revisor og revisorsuppleant. Så overvej, om du kunne have interesse i at indgå i bestyrelsesarbejdet for vores haveforening.

Vi fremsender den officielle invitation til + bilag senest en måned før generalforsamlingen finder sted.

De bedste hilsner og God Jul
Bestyrelsen i HF Enghave

Fælles udluftning af vandrør

24. november 2014

På mandag den 1. december lukkes der for vandet.

Jeg vil anbefale at dem der endnu ikke har pustet deres rør tomme for vand gør det FØR mandag. Fordi så er man sikker på at have lukket for vandet ud til vejen og dermed undgår en vandskade når det igen åbnes for vandet.

Hvis du er lidt usikker på hvordan man gør er guiden her.

Jeg stille mig selv til rådighed, søndag den 30. november kl 11 på p-pladsen.

Jeg håber på at andre der har styr på hvordan man gør og har grejet til det også vil komme og hjælpe.

Har du grejet til det, men ikke mulighed for at komme vil jeg meget gerne låne udluftningsslange med ventil og en cykelpumpe, som du gerne må stille på min terrasse i nr 42. Tak.

Jesper have 42

IMG_0081.PNG

Har du husket at betale vandregningen?

26. oktober 2014

Kære Enghavebeboer

Blot til orientering – hvis du endnu ikke har betalt din vandregning for 2014, så skal du huske at få den betalt hurtigst muligt.

Desuden kommer der haveleje ud i starten af november.

Har du skiftet emailadresse eller postadresse, så kontakt Thomas kasserer hurtigst muligt (kasserer@hf-enghave.dk)

Tak.

Mvh bestyrelsen

Tak for denne sæson

1. oktober 2014

Det er blevet den 1. oktober og dermed også slut på 2014 sæsonen – selvom det er svært tro i dette milde vejr.

Husk at flytte din folkeregisteradresse hjem, hvis du har haft adresse i kolonihaven denne sommer.
Bestyrelsen vil tjekke op på at alle har fået flyttet deres adresse hjem denne vinter.

Skraldespandene bliver tømt for sidste gang på tirsdag og herefter skal du tage dit skrald med hjem.

Vandet bliver lukket 1. december,

Bestyrelsen ønsker alle et godt vinterhalvår 🙂

 

Grus til hullerne i vejene

15. september 2014

Så er det tid at finde skovl og trillebør frem – på P-pladsen ligger nu et læs stabilgrus, frisk og fugtigt.

Da der i år ikke er blevet arrangeret en rigtig “vejdag”, har vi besluttet at bestille lidt grus hjem, så vi alligevel kan få lappet hullerne i vejen.

Du er derfor meget velkommen til at hente grus fra bunken og opfylde hullerne på din vej.

Læg gerne I hullerne, så der er en lille top på, gruset sætter sig nemlig lidt.

God arbejdslyst

Bestyrelsen

Husk havevandring på søndag

4. september 2014

Bestyrelsen går havevandring på søndag fra kl 15.

Vi skal ind og går ind i alle haver for at aflæse vandur. Så hvis du har lås på din havelåge skal den låses op, eller bestyrelsen skal have en nøgle.

For at vi kan aflæse vanduret, skal brønden ikke være dækket til.

I morgen fredag kommer der en container til haveaffald, ligesom der gjorde før sidste havevandring. Der gik det rigtig godt med at der ikke kom andet i en ukrudt, hækaffald, grene og kviste. Så hvis vi kan hjælpes ad med at holde øje med det og vi sørger for at hoppe lidt i containeren af og til gentager vi succes’en 🙂

mvh bestyrelsen

Container til haveaffald

21. august 2014

Der kommer en container til haveaffald fredag den 5. september og hentes igen mandag morgen.

Bestyrelsen går efterfølgende havevandring

Mvh Bestyrelsen

Kom med dine idéer

7. august 2014

Kære Enghavebeboer

Udvalget for fælleshaven Eliseminde (have 12) er godt i gang med at skitsere, hvordan vores nye fælleshave kan se ud. Blandt andet arbejder vi på et samarbejde med Silvan i disse dage. Inden vi præsenterer den fulde plan på generalforsamlingen i 2015, vil vi meget gerne have dine input, hvis du har gode idéer til, hvordan vi skal bruge haven, og hvordan den skal bygges op.

Alle kan byde ind til Thomas i have 55 på email: thomas@hf-enghave.dk Udvalget samler op på idéerne i løbet af efteråret, og de bedste vil indgå i planerne for fælleshaven til foråret. Deadline for indsendelse af idéer er den 1. september 2014. Husk at du er velkommen til at gå en tur ned i haven, hvis du har lyst til at se den.

På forhånd tak.

Mvh. fælleshaveudvalget

Container regler

27. juni 2014

Vi har ingen ide om hvor meget plads der er i containeren, så for at flest mulige har gavn af containeren har vi lavet det sådan:

Fre-lørdag: Kun hækaffald, ukrudt og hvis du har LIDT der er beskåret.

Søndag: Støre mængder af grene og andet der er blevet beskåret.

Grene skal klippes så de fylder mindst muligt – tykke grene skal bruges til brænde.

Aldrig plastikposer, jord, sten og affald mm.Ser du noget der ikke skal være der, så hjælp med at fjerne det. Ellers koster de 9 gange så meget pr. ton

Bestyrelsen

Så er der snart Sommerfest !

18. juni 2014

Hent som PDF

Læs resten af dette indlæg »